dinsdag 25 februari 2014

De drie gezusters

Een tijd geleden kreeg ik een leuke opdracht. Een vriendin krijgt binnenkort haar derde dochter. Ze wilde graag voor haar meisjes een zelfde soort shirtje, zodat goed te zien is dat ze zusjes zijn. Gisteren was de opdracht klaar en heb ik de shirtjes (als cadeautje verpakt) afgeleverd. Tijd voor een update dus!



Het project startte al voor de olympische spelen. Jammer dat de NOS dit idee gejat heeft dus ;-) De stoffen heb ik ook al in andere projectjes gebruikt, ze zijn van Poppy. 


 Het rompertje was het lastigste om recht te houden onder de naaimachine. Ik heb het ook even geprobeerd met dubbelzijdigplakvlieseline (prachtig woord), maar daar ben ik blijkbaar niet zo goed in. Good old naaimachien dus.



 Natuurlijk moesten deze pareltjes mooi verpakt worden. Voor de baby maakte ik een lapje om al het overbodige vuil van de baby te poetsen.



 Shirtje erin, strikje erom en klaar is cadeautje 1! De binnenkant is overigens gemaakt van een vaatdoekje. Ze zijn nu weer bij AH te koop en doen het prima als achterkant van doekjes en slabbetjes.



 Voor de grote meiden heb ik een zakje gemaakt. Een groot zakje en een kleinere. Altijd handig voor alle meidenpruttels.




















Dan moet er alleen nog een kaartje aan. Mijn nieuwe stempel kwam goed van pas en klaar zijn de cadeautjes! Nu maar hopen dat de meiden er ook blij mee zijn.



2 opmerkingen:

  1. Super leuk! En dan ook nog eens zo lief verpakt! Daar zijn de meisjes vast heel blij mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer origineel. Om te onthouden... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...