zondag 16 februari 2014

Inspiratie op zondagmiddag

Mijn vorige post sloot ik af met mijn intenties voor dit weekend. Ze zijn niet uitgekomen. Op de een of andere manier ga ik nooit bezig met wat mijn verstand zegt. Mijn gevoel leidt me naar mijn stoffenbak en laat weer projectjes ontstaan. Zo ging het ook dit weekend.

Bij gebrek aan een baby, mocht dit monster model staan met het slabbetje. 

Een tijdje terug heb ik waterdichte stof gekocht, als achterkant van een slab. Ik krijg het nog niet goed voor elkaar om de baiasband aan zowel de voor als de achterkant recht te krijgen. Blijven oefenen dus maar. (Goede tips zijn welkom!!)


Op het geboortekaartje stond een tractor, dus het leek me wel leuk om die op deze slab terug te laten komen.


Een andere moeilijkheidsgraad was de sluiting (niet goed te zien op de foto's). Ik gebruikte een magneetsluiting, maar dat was natuurlijk lastig bij het naaien. De slab ging waar hij wilde en mijn handen hadden maar weinig overwicht. Ook hier zijn goede tips erg welkom!


Dan heb ik ook nog een projectje in opdracht van mijn nichtje. Ik heb deze kubus eerder gemaakt (het idee heb ik van www.jansikkes.nl). Het meeste (en saaiste) werk komt nog; het naaien van de ribben. Bij de vorige kubus had ik me erop verkeken, maar nu weet ik dat er 80 (!!!) ribben aan elkaar genaaid moeten worden.



Ik vind de stofcombinatie zelf wat saai, maar dit is hoe de opdrachtgever het graag wilde :) Voor de variatie heb ik fleece en een bontachtige stof toegevoegd. Ik weet alleen niet hoe goed dat gaat met het dichtnaaien. We zullen zien. Natuurlijk heb ik in een aantal blokjes belletjes verstopt, zodat het speelblok ook nog gezellig tingelt.




Ik wil mijn modellen Monster, Meneer IJsbeer en Mevrouw IJsbeer graag bedanken voor hun medewerking. Ook de zon deed leuk mee vandaag! M'n nieuwe neefje doet het trouwens heel goed en was erg blij met zijn verrassingspakket :)

2 opmerkingen:

  1. maakte je dat monstertje ook zelf? Zoja, welk patroontje? Groetjes Marjan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, die heb ik op de kermis gewonnen :-)
    Ik denk trouwens dat het niet erg lastig te maken is. Ik heb even gegoogled en kwam er achter dat het monster Mr. Jummy heet. Op deze site staat er (in het engels) meer info over. http://puppetsandstuff.com/community/index.php?PHPSESSID=31693b80d2873956916c6427e344eea4&topic=4453.0/
    Mocht je het gaan maken, dan ben ik benieuwd naar je resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...