dinsdag 17 februari 2015

Die baby krijgt het niet koud!

Toen ik de Stone Washed XL van Scheepjes binnenkreeg, had ik geen idee wat ik toch met die Hexagon Flowers moest gaan maken. Het was een leuk patroon om te volgen en de wol was heerlijk zacht, dus ik haakte maar raak. Niet lang daarna diende zich ineens een doel aan. Langzaamaan groeit onze baby-uitzet evenredig aan mijn buik. 


Een dekentje voor de Maxi-cosi en voor de kinderwagen ging het worden. Het patroon voor de hexagon flowers is overal wel te vinden op Pinterest. Het witte patroon om de bloemen heb ik zelf verzonnen.

De eerste ronde na de gekleurde bloemen zijn vasten (met een paar (halve) stokjes bij de inkepingen, zodat het rechte zeshoeken werden. De tweede ronde heb ik van puffstiches gemaakt. De laatste ronde zijn steeds dubbele stokjes. (Volgen jullie me nog?) Het samenvoegen van de zeshoeken heb ik gewoon met naald en draad gedaan, dat vond ik makkelijker.

Gisteren werd onze kinderwagen geleverd. Het dekentje past precies, zowel qua maat als qua kleur!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...