vrijdag 29 mei 2015

MaxiCosi dekentje (gratis patroon)

Ik heb lang op Pinterest en internet gezocht naar een goede tutorial om een deken te maken voor de MaxiCosi. Bij de meeste beschrijvingen klopten de maten niet, of paste de doek dan weer niet als er een stoelverkleiner werd gebruik. Daarom ging ik zelf aan de slag en maakte ik mijn eigen patroon.
Mijn eerste patroon dat ik met jullie deel. Er liggen nog meer getekende patronen in de kast, dus ik ga mijn best doen die binnenkort ook op mijn blog te zetten. (Dat mag natuurlijk ook op aanvraag, als je iets hebt gezien op mijn blog dat je zelf graag wilt maken!)

Eerst maar eens die deken showen :)
Ik verstevigde de randen, zodat de kamsnaps niet kunnen ontsnappen. Ik ben nog steeds fan van deze stof, heerlijk! Ik heb de gordelgaten niet afgewerkt, omdat de stof niet rafelt. Als dat nog gaat gebeuren, ga ik daar natuurlijk nog even een stokje voor steken.






























Ik ben benieuwd of jullie er wat aan hebben! Veel succes!



5 opmerkingen:

  1. Merci voor de uitleg! Ik wou er al eentje maken maar heb de maxi cosi nog niet. Kon dus zelf niet uitdokteren waar de gaten moesten :-)
    Ik ga het dus zeker gebruiken! Resultaat komt zeker op mijn blogje (met natuurlijk vernoeming van je tof patroontje) wordt dus vervolgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ga ik bewaren voor tegen dat ik kindjes heb. Wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik dit zou willen aanpassen voor een buggy (zomerhoes, quinny zapp), enig idee of dat kan en lastig is? Ben nog niet heel ervaren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet vast lukken! Even meten wat de afstand is tussen de verschillende riempjes en het patroon verlengen.
      Je kunt natuurlijk ook gewoon een dekentje over de buggy gooien, dat doe ik ook ;)
      Succes!

      Verwijderen
  4. Super! Heel hartelijk dank voor het patroon, het is gelukt om er zelf ook één te maken. De maten heb ik nagekeken, omdat ik een Cybex autostoel heb. Dit bleek helemaal te kloppen. Het resultaat is zeker naar tevredenheid!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...