donderdag 4 juni 2015

Voor de wielrenner in spé

Bij haar zag ik een vestje gemaakt van Kersenpitjes 'Vive le tour'. Dat stofje had ik ook nog liggen en mijn hoofd sloeg direct op hol. Ik had eigenlijk bedacht dat ik genoeg kleertjes had gemaakt, maar na een slapeloze nacht zat het shirtje helemaal in mijn hoofd en moest het dus toch nog gebeuren.

Ik maakte natuurlijk niet voor niets een wielershirtje. De papa fietst, zwemt en loopt fanatiek en de moeder (ik dus) kijkt braaf heel fanatiek alle wielerkoersen met als hoogtepunt de Tour de France (al mocht de Giro er ook zijn dit jaar!). Als de kleine er straks is, kan hij in stijl zijn vader aanmoedigen of met zijn moeder naar al die sportmannen kijken.


Ik gebruikte weer hetzelfde basispatroon voor een t-shirt. Ik bedacht er zelf een kraag, een achterzak en een rits aan. Gelukkig had ik een voorbeeld in de kast hangen (iets groter dan babyformaat, dat wel).
Ik werkte het af met een elastische biais, en zorgde dat het iets rimpelde, net zoals bij een echt wielershirt.





























Zo, nu hebben we alleen nog een fietsje nodig! (Eigenlijk wil ik helemaal niet dat hij wielrenner wordt, ik zit nu al met samengeknepen billen op de bank als die jongens weer eens van een berg af razen, maar goed...)

Patroon: Basis t-shirt Ottobre 2002-1
Stof: Vive le tour van Kersenpitje

(Zou dit dan het laatste maaksel zijn voor de bevalling?)

1 opmerking:

  1. Oh ook al weer zo mooi!
    Toch een fijn tijdverdrijf als je zo zit te wachten..... Ik hoop dat het niet lang meer duurt!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...